2018

Hoe kan ik bezoekers op mijn website converteren naar klanten? | 8 geheime conversie tips

Online Kennis Centrum / Video

Wil jij weten hoe je bezoekers op jouw website kan laten converteren? Bekijk dan deze video met 8 geheime conversie tips.

Als ik met ondernemers spreek zijn ze vooral bezig met social media en met de vraag : “hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn website?”.

Nu is dat uiteraard van belang, maar wat veel ondernemers vergeten…

Het gaat het niet alleen om het aantal bezoekers en het aantal likes. Het gaat erom dat de bezoekers op jouw website “iets” gaan doen.

Dat kan zijn een aanvraag doen, een reactie plaatsen onder een artikel, een product kopen in de shop etc..

Al dit soort acties noem ik ook wel online doelen.

Hoi, mijn naam is Ivo Abels en ik Laat het Internet Werken voor Ondernemers.

Het maakt niet uit of je een webshop hebt, software verkoopt of in de zakelijke dienstverlening actief bent.

Ik ga je 8 tips geven die voor jou gaan werken en ervoor zorgen dat bezoekers op je website gaan converteren.

Likes, sharen en reacties worden gewaardeerd!

En onthoudt Laat het Internet voor je Werken!

Delen op sociale netwerken

Koppeling delen

Gebruik permanente koppeling om te delen via sociale media

Deel met een vriend

Gelieve in te loggen voor het versturen van dezevideo per email!

Plaats reactie met e-mailadres (bevestigen van e-mail is vereist om de reactie te plaatsen op de website) of in te loggen om een opmerking te posten

Wil jij weten hoe je bezoekers op jouw website kan laten converteren? Bekijk dan deze video met 8 geheime conversie tips.

Abonneer je hier voor meer video's, tips en tools : https://goo.gl/5Dh5Fq

Lees hier mijn verhaal : https://goo.gl/iMvvWr

Als ik met ondernemers spreek zijn ze vooral bezig met social media en met de vraag : “hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn website?”.

Nu is dat uiteraard van belang, maar wat veel ondernemers vergeten…

Het gaat het niet alleen om het aantal bezoekers en het aantal likes. Het gaat erom dat de bezoekers op jouw website “iets” gaan doen.

Dat kan zijn een aanvraag doen, een reactie plaatsen onder een artikel, een product kopen in de shop etc..

Al dit soort acties noem ik ook wel online doelen.

Hoi, mijn naam is Ivo Abels en ik Laat het Internet Werken voor Ondernemers.

Het maakt niet uit of je een webshop hebt, software verkoopt of in de zakelijke dienstverlening actief bent.

Ik ga je 8 tips geven die voor jou gaan werken en ervoor zorgen dat bezoekers op je website gaan converteren.

Tip nr. 1 Vertrouwen opbouwen

Heb jij ooit wel iets gekocht van iemand waar je geen vertrouwen in hebt?

Nee toch?

Zo is het ook met jouw website. Als mensen jouw website voor het eerst bezoeken moeten ze een gevoel van vertrouwen krijgen. In marketingtermen ook wel “sociaal proof”.

Hebben ze dat niet of het is niet duidelijk wat jij te bieden hebt, dan klikken ze weg.

Uit onderzoek blijkt dat bezoekers binnen 10 seconden bepalen of ze blijven of weggaan.

Maar hoe doe je dat?

#1 Creëer een Unique Value Proposition

#2 Gebruik testimonials

#3 Gebruik logo’s

#4 Gebruik productreviews

Tip nr.2 Verlangen opbouwen

Naast het opbouwen van vertrouwen is het ook van belang dat je ook verlangen opbouwt.

Hoe krijgen jouw klanten verlangen naar jouw producten of diensten?

Als je de “pijn” kan wegnemen.

Hoe meer pijn je kan wegnemen, hoe meer verlangen ze krijgen in jouw oplossing.

Of als ze door jouw oplossing kunnen winnen. Je kan jouw klant laten “winnen” door ze sneller, eenvoudiger of goedkoper kunnen leven, sporten of werken.

Tip nr. 3 Creëer per doelgroep een landingspagina.

Stuur nooit bezoekers direct naar de homepage van jouw (nieuwe) website creëer in plaats daarvan per doelgroep een landingspagina met een tailor-made boodschap.

Uit onderzoek is ook gebleken dat B2B bedrijven 44% van het bezoek door verwijzen naar hun homepage. Dat is een gemiste kans en gaat ten koste van de conversie.

Tip nr. 4 Eén doel per pagina

Probeer per pagina één duidelijk doel voorop te stellen. Hou het simpel en eenvoudig. Verwar de gebruiker niet. Zeg duidelijk wat je van de gebruiker verwacht.

Tip nr. 5 Schaarste

Het creëren van schaarste of beperkte toegang rondom een product of dienst zal ook bijdragen aan meer conversie.

Tip nr. 6. Snelheid

De snelheid van een website heeft veel invloed op de conversie van een website. Veel mensen weten dat niet en daarom wordt het nog wel eens vergeten.

Maar uit onderzoek van KissMetrics is gebleken dat elke seconde vertraging bijdraagt aan 7% minder conversie.

Tip nr. 7. Leadmagnets

Wist je dat circa 98% op jouw website komt maar nog niet de intentie heeft om iets te kopen van je. En dat bijna 70% niet terugkeert.

Daarom is er in de wereld van internet marketing, het bieden van een Lead Magnet (lees een gratis offer) een basisprincipe.

Een lead magnet heeft als doel anonieme bezoekers op jouw website te converteren naar leads.

Tip nr. 8. Gebruik opt-in tools en chat-modules

Gelukkig zijn er op het internet genoeg tools en software te vinden die jou kunnen helpen met het converteren van bezoekers op jouw websites.

Bekende tools zijn pop-ups en opt-in forms.

Met name de Pop-ups vinden veel mensen irritant. En de geleerde zijn er nog niet uit of het wel of niet bijdraagt aan meer conversie. Wat sowieso van belang is om goed A/B testing te doen .

Wat de laatste jaren sterk in opkomst is, zijn de chat-modules. Uit onderzoek is gebleken dat Live Chat-modules als zeer positief worden ervaren en daarom zie je deze chat-modules ook steeds meer opduiken op websites.

De corporate bedrijven als Vodafone, Ziggo etc gebruiken het al wat langer, maar je ziet het ook steeds meer terugkomen bij MKB bedrijven in het B-to-B segment.

Tot slot

Heb jij nog tips en suggesties om bezoekers te converteren op een website? Dan hoor ik het uiteraard graag van je.

Wil je meer tips, tools en weten hoe het Internet voor jou kan werken?

Ga dan naar www.ivoabels.nl

En onthoudt Laat het Internet voor je Werken!

Weergaven

  • 72 Totale weergaven
  • 72 Websiteweergaven

Acties

  • 0 Gedeeld op sociale media
  • 0 Vind-ik-leuks
  • 0 Vind-ik-niet-leuks
  • 0 Opmerkingen

Aantal malen gedeeld

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+