2018
Tags Category

Online Marketing

 

Wat is Online Marketing?

Online marketing of internet marketing is elke poging om via het internet je boodschap van je bedrijf te verspreiden.

Online marketing verwijst naar een reeks van krachtige tools en methoden die worden gebruikt voor het promoten van producten en diensten via het internet. Internet marketing omvat een breder scala van marketing elementen dan de traditionele marketing als gevolg van de extra kanalen en marketing mechanismen beschikbaar op het internet

Kortom, alles wat je online onderneemt om meer oogballen te krijgen en de aandacht te krijgen van mensen, zodat ze hopelijk op een bepaald moment van je gaan kopen.

 

Vormen van Online Marketing

Er zijn verschillende vormen van marketing, zoals:

 

De laatste jaren is online reclame maken en internet marketing uitgegroeid tot de grootste reclamemarkt.

Waarom Online Marketing?

De grootse voordelen van Online Marketing zijn:

  • Meetbaar - Alle activiteiten die je onderneemt op het internet zijn meetbaar. Door de juiste doelen te stellen kan je ook jouw online marketing proces optimaliseren

  • Geautomatiseerd - Als je digitale producten / diensten hebt kan je het totale sales proces geautomatiseerd en online laten verlopen. Biedt je geen producten en diensten aan, dan is het nog steeds mogelijk om 90% van je marketing en sales processen te automatiseren.

  • Persoonlijk - Via het internet is het eenvoudiger om reclame uitingen persoonlijk te maken.

  • Segmentatie - Via het internet is het mogelijk om gericht doelgroepen te benaderen. Facebook biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om heel gericht te adverteren op je doelgroep.

  • Besparen - Door je internet marketing processen te automatiseren en te optimaliseren is het mogelijk om je marketing & sales kosten te verlagen. 

 

Tot slot

Internet Marketing is een vorm van marketing die kan bijdragen aan jouw doelstellingen en strategie.

Ondanks dat Internet Marketing al 15 jaar bestaat is er nog veel te ontdekken op het internet.

Er zijn veel mensen heel rijk mee geworden, bedrijven die het succesvol implementeren, maar ook genoeg bedrijven die vastlopen of veel geld hebben uitgegeven aan marketingbureau’s met de belofte van gouden bergen. Maar voordat je gaat starten moet je eerst bewust zijn van de 4 pijlers van een succesvolle online marketing strategie en te starten op het internet met “waarde bieden, in de juiste context”.